وبلاگ

پرچم ملی کانادا - کاسپن پرچم - پرچم رومیزی کانادا - پرچم اهتزاز کانادا - پرچم تشریفات کانادا

برافراشتن پرچم کانادا، کجا و چگونه!

پرچم ملی کانادا می‌تواند به طرق مختلفی به نمایش درآید؛ از حیاط جلو یک خانه گرفته تا بالای یک ساختمان. قوانین و دستورالعمل‌هایی برای نحوه‌ برافراشتن افتخارآمیز این پرچم وجود دارد.
پرچم ملی کانادا می‌تواند با حفظ موقعیت افتخارآمیزش با دیگر پرچم‌های استانی یا منطقه‌ای یا پرچم سازمان‌ها و دیگر ملل نیز برافراشته شود. همه می‌توانند همیشه نظاره‌گر پرچم ما باشند که با غرور و افتخار بر فراز پارلمان هیل در اهتزاز است.

کرامت و عزت پرچم
پرچم ملی کانادا تنها باید به شیوه‌ای مناسب و درخورِ این نماد مهم ملی به نمایش درآید؛ نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد یا در مرتبه‌ای پایین‌تر از پرچم‌ها یا نشان‌های‌ رسمی دیگر به نمایش گذاشته شود. هر گاه پرچم ملی در کانادا به اهتزاز درمی‌آید، همواره باید از دیگر پرچم‌های ملی در اولویت باشد. تنها پرچم‌هایی که مُقدم بر پرچم کانادا هستند، پرچم‌های شخصی عضو خانواده سلطنتی و پرچم‌های یازده نماینده‌ اعلیحضرت در کانادا می‌باشند.
پرچم ملی کانادا باید همیشه بر روی میله‌ پرچم افراشته شود. پروتکل مربوط به پرچم بیان می‌کند که به اهتزاز درآوردن دو یا چند پرچم بر روی یک میله، نامناسب است. باید نکات زیر را در نظر داشت:

• پرچم ملی کانادا نباید به عنوان رومیزی یا پوشش صندلی، پوشش جعبه‌ها یا مانعی بر روی صحنه یا سکو استفاده شود؛
• استفاده از پرچم ملی کانادا برای پوشاندن یک مجسمه، بنای تاریخی و یا لوح مراسم رونمایی روشی مرسوم نیست و نباید انجام شود.
• هیچ چیزی نباید به پرچم ملی کانادا سنجاق یا دوخته شود؛ و
• به هیچ وجه بر روی پرچم ملی کانادا نباید امضا یاعلامتی ‌زده شود. می‌توان حاشیه‌ای به لبه‌ خارجی آن متصل کرد و بدون تماس با خود پرچم، آن را علامت زد.

هنگامی که پرچم کانادا بالا یا پایین می‌رود، یا هنگامی که در یک رژه یا سان برافراشته می‌شود، صورت تمام حضار باید به طرف پرچم باشد، سکوت اختیار کنند و کلاه‌ خود را از سر بردارند. کسانی هم که لباس فرم بر تن دارند، باید سلام نظامی بدهند.

نمایش پرچم
پرچم ملی بر روی تمام ساختمان‌های دولت فدرال، فرودگاه‌ها و نیز پایگاه‌ها و سازمان‌های نظامی داخل و خارج از کانادا در اهتزاز است. می‌توان آن را هنگام شب نیز مانند روز به اهتزاز درآورد.
پرچم ملی کانادا را می‌توان به طرق زیر به نمایش درآورد:

پرچم صاف بر روی یک سطح، افقی و عمودی
اگر پرچم افقی آویزان شود، قسمت بالایی برگ (نوک‌های برگ) باید بالا و ساقه پایین باشد. اگر عمودی آویزان شود، باید به گونه‌ای قرار داده شود که از دید ناظر رو به پرچم، قسمت بالای برگ به طرف چپ و ساقه به طرف راست باشد. پرچم‌هایی که عمودی آویزان می‌شوند، باید طوری آویزان شوند که کانتون (قسمت مستطیلی پرچم) در قسمت بالای گوشه‌ چپ باشد.

بر روی میله‌ پرچم یا دکل
ربع (اول) بالای سمت چپ یا کانتون باید در نزدیک‌ترین نقطه به میله پرچم یا دکل قرار بگیرد. هنگام حمل پرچم باید به آن احترام گذاشته شود.

استفاده از سه پرچم
وقتی تنها سه پرچم به نمایش درمی‌آید، پرچم ملی کانادا باید وسط قرار بگیرد. برای ناظری که روبرو قرار دارد، باید پرچمی که در رتبه‌ دوم است در سمت چپِ پرچم ملی کانادا و دیگری در سمت راست آن قرار بگیرد.
یکی از ترکیب‌بندی‌های رایج پرچم‌ها، به نمایش درآوردن پرچم ملی کانادا با یک پرچم استانی یا منطقه‌ای و یک پرچم مربوط به شهرداری یا بنر (پرچم) سازمانی است. در این حالت، پرچم ملی باید در مرکز و پرچم استانی/ منطقه‌ای در سمت چپ و پرچم شهرداری/ بنر سازمانی در سمت راست آن باشد (از دید ناظری که روبروی آنها قرار دارد).

پرچم بر روی طناب
کانتون باید با طناب پرچم محکمی تا حد امکان بالا برده شود.

آویزان کردن پرچم به صورت عمودی در وسط خیابان
در خیابان شرقی- غربی، قسمت بالای تصویر برگ (نوک‌های برگ) باید رو به سمت شمال باشد. در خیابان شمالی- جنوبی، قسمت بالای برگ باید رو به شرق باشد.

آویزان کردن پرچم از ساختمان
اگر پرچم به راستای افقی به نمایش درآید یا در گوشه‌ پنجره یا بالکن باشد، کانتون آن باید به سمت بیرون باشد.

وصل کردن پرچم به وسیله‌ نقلیه‌ موتوری
پرچم باید بر روی میله‌ای که در جلوی سمت راست بدنه‌‌ اتومبیل است، محکم بسته شود.

استفاده از پرچم ملی برای پوشاندن تابوت در مراسم تدفین
کانتون باید از گوشه‌ بالای سمت چپ تابوت آویزان باشد. باید قبل از این که تابوت را در قبر جای دهند یا آن را به کوره‌ جسدسوزی منتقل کنند، پرچم برداشته شود.

نیمه برافراشته کردن پرچم در مراسم عزا
پرچم به عنوان نشانه‌ای از عزاداری به حالت نیمه برافراشته در می‌آید. ابتدا پرچم را تا بالای میله می‌برند و سپس بلافاصله آن را به آرامی تا نیمه‌ میله پایین می‌کشند.
مکان قرار گرفتن پرچمی که به حالت نیمه افراشته درمی‌آید بستگی به اندازه‌ پرچم و طول چوب پرچم دارد. باید آن را تا حدی پایین آورد که به وسط میله برسد تا این تصور ایجاد نشود که پرچم به طور تصادفی از بالای میله سقوط کرده است. بهترین مکان برای نیمه افراشته کردن این است که وسط میله آن به طور دقیق اندازه‌گیری شود.
در مواردی که نیاز به نیمه افراشته شدن پرچم است، تمام پرچم‌های دیگری که با هم در اهتزاز هستند باید به حالت نیمه افراشته درآیند. پرچم‌ها را فقط بر روی میله‌های پرچمی می‌توان نیمه افراشته کرد که دارای طناب پرچم و قرقره هستند. بعضی ساختمان‌ها پرچم‌ها را بدون طنابِ پرچم، از میله‌های افقی یا زاویه‌داری که پرچم‌ها به طور دایم به آن‌ها متصل هستند، آویزان می‌کنند. چنین پرچم‌هایی به حالت نیمه افراشته در نمی‌آیند.

از بین بردن پرچم‌ها
هنگامی که پرچمی کهنه می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن در شرایط مطلوبی استفاده کرد، باید به روشی موقرانه آن را از بین برد.

تا کردن پرچم ملی
تا کردن پرچم ملی کانادا دارای روندی خاص است. پرچم کانادا بر روی یک تابوت نمادی است از ادای احترام نهایی به فردی که در گذشته است. تشییع شدن با پرچم، افتخاری است که نه تنها به تشییع جنازه سربازان، جانبازان و شخصیت‌های برجسته بلکه به مراسم خاکسپاری تمام کانادایی‌ها اختصاص دارد.

پرچم رمیزی، پرچم تشریفات و پرچم اهتزاز کانادا را چطور سفارش دهیم
کاسپین پرچم با بیش از یک ده تجربه مفتخر است تا نیاز هموطنان گرامی را به محصولات پرچم ملل و کانادا با بهترین و برترین کیفیت چاپ و تولید پرچم تامین تماید

۰۲۱۸۸۹۴۰۷۲۵
۰۹۱۲۰۸۶۲۰۳۸
۰۹۱۲۰۸۶۲۰۳۷

 

منبع : ویکی پدیا

نظر بدهید

5 × 1 =